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Service de signalement Stop aux abus

« Stop aux abus » est un service de signalement fourni par le gouvernement de l'Ontario qui vise à prévenir les abus à l'encontre des adultes ayant une déficience intellectuelle.

Si vous constatez ou soupçonnez de mauvais traitements ou de la négligence envers un adulte ayant une déficience intellectuelle ou si vous en êtes victime, contactez « Stop aux abus », service disponible 24 heures sur 24, sept jours sur sept.

Tél. : 1-800-575-2222

Courriel : reportONdisability@ontario.ca

Tél. ATS : 416-916-0549

ATS sans frais : 1-844-309-1025

Même en cas de doute sur ce dont vous êtes témoin, qu’il s’agisse de maltraitance ou de négligence, nous vous encourageons à appeler. Ce sera sans conséquence pour vous, mais votre appel peut vraiment faire la différence dans la vie d’une personne. Les mauvais traitements ou la négligence peuvent être commis par la famille de la personne, ses amis, le personnel soignant ou un inconnu.

Le service de signalement « Stop aux abus » examinera tous les signalements non urgents qui concernent des adultes bénéficiant de services d’aide aux personnes ayant une déficience intellectuelle financés par le ministère et fera les renvois nécessaires vers des soutiens adéquats dans les cas qui ne relèvent pas de notre compétence. Il peut s’agir d’un renvoi vers le Bureau du tuteur et curateur public ou vers les services de police.

Pour de plus amples renseignements sur le service de signalement « Stop aux abus », veuillez consulter le site Web du gouvernement de l'Ontario à : https://www.ontario.ca/fr/page/signaler-les-cas-de-maltraitance-et-de-negligence-legard-des-personnes-adultes-ayant-une

Community Self Advocacy 

Self-advocacy is not only for individuals but also for communities. Catulpa envisions a future where the people we serve are recognized and valued as contributing members of their community and fully integrated into their community’s activities.

We know this is a vision shared by many children, youth, adults, and families with developmental or mental disabilities. As individuals, agencies, and governments, we must work together to face the growing need for inclusive supports and services within our communities.

By advocating for better resources and funding for each child and family, we can make a difference.

No matter how you choose to advocate it’s important to follow some simple guidelines:

  • Be polite and reasonable
  • Be consistent when speaking about your issue. Keep it as simple as possible
  • Stay informed about changes to your issue
  • Be clear about your objectives and the need for a commitment, as well as desired next steps
  • Connect with others interested in your issue. Not only does this provide you support, but together you can be more effective
  • Follow up regularly with decision-makers so they know you are engaged and committed

There are several different ways you can choose to raise awareness about your issue. Some of them are:

  • A personal letter from you, your support group, or a larger community network to local, provincial, or federal politicians detailing your story and how the issue(s) affects you can be very impactful
  • Talk with local, provincial, or federal politicians. Phoning or meeting can have an impact, especially if they are not familiar with your issue
  • Start an online petition and present it to decision-makers, showing the issue is a concern to many
  • Post your story online. Social media sharing can reach a large number of people
  • Tell your story to community groups so they become engaged with your issue
  • Contact the media and provide them with your personal story and how the issue affects you or your family. Include facts and statistics they can use as background
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